Archetypes; inspireren en richtinggeven aan je merk
We zijn wie we zijn. Daar hoef je niet over na te denken. Als het gaat over je merk, kan dat heel anders liggen. De persoonlijkheid van je merk moet je heel bewust uitdenken én uitwerken. Want je merk heeft geen neurologische verbindingen die automatisch aangestuurd worden. Kortom: de persoonlijkheid van je merk moet je uitwerken. Zeker als je met meerdere collega's je merk vertegenwoordigt en uitdraagt. Een merkpersoonlijkheid is namelijk een collectief karakter. Hoe geef je daar vervolgens vorm aan als organisatie? Een merkarchetype is hier een handig kompas voor! De voordelen op een rijtje:
★ De tool voor (her)positionering
★ Zorgt voor een onderscheidend vermogen
★ Het merkarchetype zorgt voor verbinding
★ Helpt bij het uitdragen van je identiteit
★ Geeft je communicatie structuur
★ Bron van inspiratie; ideaal voor storytelling
Bouw je merk met karakter en ga een langdurige relatie aan met je klanten. Sterke merken met persoonlijkheid zijn bewezen succesvoller. Wil je weten welk archetype bij jouw organisatie past?
Wil je meer weten over archetypen?
Wil je meer weten over archetypen en hoe je jouw archetype ontdekken én kunt toepassen in je strategie? Neem dan contact op met Patrick. Hij vertelt je er graag meer over.
Meer weten over branding?
Verfrissende blik nodig? Meer weten over wat we voor je kunnen betekenen, of gewoon eens kennismaken? Bel of mail ons gerust. Je bent van harte welkom.