case:
& aan-z
De opdracht
In een wereld waarin we vaak gehaast zijn en aan onze schermen gekluisterd zitten, zijn het de kleine gebaren die het verschil kunnen maken. De campagne nodigt iedereen uit om een 'klein-geluk-brenger' te worden en te ontdekken hoe een eenvoudige begroeting een groot effect kan hebben op iemands dag. Vanuit aan-z kregen wij de opdracht om een bewustwordingscampagne te ontwikkelen met als doel kleine momenten van verbinding te stimuleren om zo eenzaamheid een beetje te verminderen.
Het begint bij hallo
Jouw groet kan een wereld van verschil maken. Elkaar begroeten op straat, een praatje maken bij de bushalte, of hulp bieden wanneer nodig. Kleine dingen met een groot effect! Voelt goed, toch?
Onze aanpak
We hebben gekozen voor een positieve insteek, waarbij we de nadruk hebben gelegd op geluksmomentjes die ontstaan door iemand te groeten. De campagne ‘het begint bij hallo’ is onderdeel van het concept de ‘klein-geluk-brenger’. Dit maakt het mogelijk om in de toekomst vervolgcampagnes te ontwikkelen die binnen dit concept passen. Een constructieve aanpak van eenzaamheid, waarbij we stapsgewijs inzetten op kennis, houding en gedrag.
De realisatie/uitvoering
Tijd om het concept door te vertalen naar concrete campagnebeelden. Samen met onze creatieve breinen op het gebied van campagnes en copy zijn we aan de slag gegaan met de uitwerking van het campagnemateriaal. Aan de hand van een foto- en videoshoot met daarin ‘lokale gezichten’ hebben we de grote diversiteit aan middelen uitgewerkt.
De impact
De opdracht is gestart vanuit een sterk concept waarna een mediaplan is opgesteld. We kijken naar de doelgroepen, online- en offline middelen en het beschikbare budget, en zorgen op deze manier voor de hoogst haalbare impact van de campagne. En met succes, want binnen een week na lancering van de campagne werd deze door zowel lokale als landelijke media opgepakt! De campagne is zichtbaar in het straatbeeld van de gemeente Terneuzen aan de hand van posters, flyers, digitale outdoor schermen, social media, radio en voornamelijk ook duidelijk zichtbaar via allerlei stakeholders. Zij helpen het bereik van de campagne te vergroten door de campagnebeelden ook via hun kanalen te verspreiden, zoals nieuwsbrieven, narrowcasting, social media en fysieke posters. Een ijzersterke mix tussen free publicity en de nodige advertenties.
Testimonial Carine Bentveld
Voordat ik de opdracht aan Cows & stars heb gegeven om een campagne te bedenken, had ik een bepaald idee in mijn hoofd over hoe de bewustwordingscampagne ‘alledaagse attendheid’ eruit zou kunnen zien . Door middel van foto’s en video’s wisten ze precies de beelden te maken zoals ik het in mijn hoofd had. De kern van de campagne werd duidelijk gecommuniceerd via flyers, posters en social media. Ik ben heel blij met het resultaat. Mede dankzij de inzet van Cows & stars heeft de campagne landelijke aandacht van media getrokken.
benieuwd & project starten?
Jouw toekomstige project hier? Meer weten over wat we voor je kunnen betekenen, of gewoon eens kennismaken? Bel of mail ons gerust. Je bent van harte welkom.