case:
& SVRZ advertentiecampagne

De opdracht 

Jezelf zijn bij SVRZ. Wat je achtergrond, huidskleur, geloofsovertuiging of gender ook is, bij SVRZ ben je welkom. Het is een belangrijke kernwaarde voor de organisatie. Cliënten zijn nog steeds dezelfde personen als vroeger en daar past SVRZ zorg op aan. SVRZ bedacht een concept om dit op een visuele manier te laten zien. Wij kregen de vraag om te helpen bij het verder ontwikkelen van het concept. Daarnaast was het opzetten van een campagne onderdeel van de opdracht.

 

Onze aanpak

Het was essentieel om 'Jezelf kunnen zijn' op de juiste manier te illustreren. SVRZ stelde voor om cliënten te fotograferen terwijl ze in de spiegel hun jongere zelf zien. Dit idee sprak ons echt aan. Samen met Kentin Fotografie ondersteunden we SVRZ bij de verdere uitvoering van dit concept, waarin we de volgende uitdagende vragen wilden beantwoorden: “Hoe kunnen we duidelijk maken dat de cliënten hun jongere zelf zien? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat verschillende beroepen of hobby's ook op beeld herkenbaar zijn?” Samen met SVRZ werkten we verschillende scenario's uit en vonden we cliënten gevonden die graag model wilden staan.

Je ziet hier een billboard met het campagnebeeld, een foto 'achter de schermen' en een uitgewerkte flyer.

De realisatie

Op twee locaties hebben we vier cliënten gefotografeerd. In hun eigen omgeving, met attributen of kleding van vroeger, om zo te benadrukken dat je bij SVRZ jezelf kunt zijn. Daarna legde de fotograaf de spiegelbeelden van hun jongere zelf vast. De spiegelbeelden waren bijna allemaal familieleden, waardoor het ook een mooie herinnering werd voor de deelnemers. Vervolgens zijn de beelden gemonteerd, wat resulteerde in vier campagne visuals, stuk voor stuk krachtige testimonials.

Vervolgens hebben we een advertentiecampagne opgezet om deze over deze kernwaarde te communiceren. We selecteerden zorgvuldig een aantal media kanalen en stelden een mediaplan op om de beoogde doelgroepen effectief te bereiken. De campagne heeft zowel print als online componenten, dus daar hebben we ook advertenties voor ontworpen. 

Het bekendmaken van en invulling geven aan de nieuwe kernwaarde is een belangrijk communicatiedoel voor 2024. In september en oktober wordt de campagne herhaald, zodat herkenbaarheid optreedt. Verder voegen we later dit jaar nog nieuwe communicatiemiddelen toe, voor zowel interne als externe communicatie.

Benieuwd hoe de campagne is ontwikkeld? Bekijk deze video.

 

 

benieuwd & project  starten?

Jouw toekomstige project hier? Meer weten over wat we voor je kunnen betekenen, of gewoon eens kennismaken? Bel of mail ons gerust. Je bent van harte welkom.

Alle velden met een * zijn verplicht.

Cookies
Let's add some cookies ;-)
Cookie-instellingen
Let's add some cookies
Logo Cows & Stars

Je wordt doorgestuurd

Je wordt doorgestuurd naar een andere pagina.